Tuesday, June 10, 2008

candat sotong

ni la pengalaman 1st time aku p candat sotong. pada 1 Feb 2008, Hairi aka abang pendek telah mengajak aku memfollow team candat sotong dari berjaya hotel langkawi. Pesta candat sotong ni ni di adakan setahun sekali di Pulau Lagenda ini. tahun ni memang rezeki aku la buleh p sekali. Aku memang dah berhajat lama nak candat sotong ni. abang aku selalu gak turun laut, tp bila aku kata nak ikut, ada je alasan dia.... orang dah cukup la, ombak kuat la, dan macam2 alasan lagi. agaknye dia takut jadi pape kat aku kut....
malam tu seawal pukui 6 ptg aku dah sampai jeti Kuala Chenang, semangat nak p menyandat ni!.. aku risau gak kut2 aku mabuk laut kan... tp alhamdulillah aku ni tak termasuk golongan jenis mabuk laut. solat sume atas bot, makan nasi bungkus kat laut bes rupanya.... hahahah memeng x dapat aku lupakan la.
thanx heri for giving me a chance.
hasil tangkapan malam tu tak seberapa. aku pun tak tau pasaipa, maybe port yg kami pilih tu kureng sket... tp aku tgk peserta lain pun mlm tu dapat tak banyak mana pun jugak.... sotong dah lena kat dasar laut kut. ( sori la gambo kurang clear, pakai kamera phone je...) ini la sahabat yg bawak aku p candat sotong, Mohd Hairi Bin Ramli no ic aku x ingat. dia ni memang handal bab2 menyandat ni termasuk la menyandat orang... hahahaha. skang mamat ni dah keje kat sunway lagoon, kalu korang jumpa dia, nanti kim salam ek, mudah je nak kenai mamat nih, org nya x brapa tinggi, ensem sket ja dan agak peramah la.



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home