Tuesday, June 10, 2008

ViVA ku eksiden


adeeeeh.... viva yg baru kelua kedai 3 bulan dah eksiden! apa jadi ni? hehehehe toh ler... kejadian ni berlaku 4 bulan lalu 21.04.08.... lepas hanta orang umah aku p keje aku lepak la pasai aku x keje ari tu. terpikir dalam kepala nak g minum di kuah, sampai kat traffic light kuah tu aku tgk lampu hijau dan masih ada 12 second untuk aku belah.... aku pun x tekan brek le terus ajer meredah simpang tu. sampai je tgh2 simpang kat petak kuning tu , sebuah motor melintang dari sebelah kanan, ya rabbi... mana sempat nak brek bang, terus aku belah le moto tu, melambung orang tu dan landing atas cermin depan aku lalu tergolek jatuh atas jalan. aku berenti gak la keta kan. org tu mcm nak bgn tp takleh bangun, dia duduk je. tp aku tengok semacam je orang tua ni ( orang tu alam 50-an kut). rupanya member tengah layan high (mabuk todi semalam tak abis lagi).

ni la scooter orang tua tu yang aku langgar tu. dalam tv selalu duk kata don't drink and drive, tp brapa kerat je orang nak amik port. geram betul wei ... rasa macam nak belasah je orang tu...


ni plak cermin depan keta aku. tempat retak tu la tempat kepala orang tu landing masa dia jadi superman sat td. kalu korang perati betul2. nampak ada sedikit rambut melekat kat situ... ha rambut orang tu la. berlubang gak la kepala dia aku tengok... tp elok je lagi sedarkan diri. sib baik lagi la, agaknya tuhan masih nak bagi dia taubat la kut.... semoga ALLAH bukakan pintu taubat untuk beliau ... amin... .

ni plak keta aku masa dalam rawatan, sebulan lebih gak la duk dalam wad.... dan sebulan lebih gak la civic aku jadi pengganti p duk langkawi .... huhuhu.

senarai kerosakan;
1. hood depan kemek.
2 fender kiri kemek
3. fender kanan rosak.
4. kaki lampu besar kiri patah.
5. kaki lampu kanan patah.
6. bumper depan pecah.
7. cermin besar depan pecah.
8. kaki kompressor air-con patah.
last2 siap jugak la kete aku setelah duk tekan bengkel tu suh wat cepat. sumer kos abis rm3k....

1 Comments:

At 10 June, 2008 , Blogger d'muffins said...

yo yo yo.... selamat berblog lah kita yek...
anyway, semua yg berlaku tu adalah dugaan buat kita. lepeh ni berhati2 je lebwk kete, especially kat traffic lite. kdg2 tu kita tak buat salah, org bantai kita... biasa la, adat la berkereta ye... udah la hai... wassalammm...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home