Monday, June 29, 2009

beberapa hari di Kota Bharu

minggu lepas, kami beberapa orang melepak di Riverview Kota Bharu beberapa hari, hotel ni dulu nama Diamond Puteri ek?... seberapa lama dulu aku ingat kawasan agak top, dengan Hankyu Jaya, skang dah takde, dah tuko kut.

Dah lama aku tak melepak kat KB, time balik kampung pun bukan nak gi pun, maklumla KB ni kalau musim cuti sekolah, sesak teruk! hmmm bayar upah pun aku tak gi! balik cerita asal, kami ada seminar di hotel tersebut untuk beberapa hari, jadi ni la peluang untuk aku memercikkan rindu pada suasana dan budaya yang pernah ku alami di suatu ketika dahulu. bukan setakat suasana, aku juga merindui masakannya.... hmmmmmm mabeles!!! seb bek masakan hotel pun ada ala2 kelantan, so kira puas ati gak la.
dalam perjalan ke KB dengan kereta Proton GenGen... member gusar tahap gaban memikirkan nak meninggalkan anak, ops yang sbenanrya anak mak mertua.... hehehe
dah masuk Kota Bharu, ni sekitar Jalan Wakaf Mek Zainab.

sepanjang seminar di Riverview, consultan tahap gaban jadi penceramah, aku berani kata, kalau aku bagi cerama lapanbelas kali lebih bagus, bukan nak belagak tp hakikat, sampai urusetia tak tahan dengar komen peserta dan urusetia terpaksa menghentikan slot2 berikutnya dan digantikan dengan slot lain. depa ni terlalu muda, budak2 baru grad, dari segi tu aku respek. tapi aku rasa belum sampai masa untuk ke tahap ini.
teman setia sepanjang seminar, kalu operate perut aku aku rasa kaler perut aku dah bertukar kaler oren....
Jaafar Rawas... orang kelantan kalau tak tau tempat ni saje je. ni la tempat membeli belah kitab-kitab dan buku-buku. juga menjual jubah, kain sembahyang, kurta (askrain suka tmpt ni).
p/s; aku termiss nasi kak wok untuk trip ni, duk dalam kepala dah, tapi tak kesampaian, tak lupa juga nasi ulam.

2 Comments:

At 14 December, 2009 , Blogger askRAIN said...

abe.... weeeeloah bakpo nyo tak ghoyak nok kelik klate..... hehehehe..... bila orang KL nak cakap klate.... bunyi siam jer rasa... wah ada mention nama kawe tu.... ni yang terharu ni.... dua tempat kat KB yang menjadi tempat yang tak boleh miss adalah jaafar rawas n kedai baju kurta sebelah masjid muhammadi... peh memang tokleh miss... sampai orang rumah pon tau... kalau hilang jer musssssti p situ ahaks.... oh ya satu lagi... kat komplek uda... dekat2 ngan JR tu gak arr... ada gerai jual popia sedap gila.... besarrrr plak tu... dah tu murahhhh plak tu... gerenti puas ati.....

i like kelantan so much since 1994, it was my first visit to kelantan....

 
At 14 December, 2009 , Blogger adanz said...

TAHNIAH anda peromen oopss pengomen yg ke dua ratus (ceh mcm ramai sgt duk komen) hehehehe

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home