Friday, September 4, 2009

memori ramadhan

tiba2 teringat beberapa menu 'rare' di bulan puasa ni, antaranya..






nekbat... neleh ailio masa teringat ke nekbat neh

yang ini namanya buah tanjung, sangat manis berkrim dan juga berkolestrol tinggi, ati2 yer cik salmah.....

jala emas.... nama pun mewah, semewah gulanya

yang ni nama pun ganas sket... lompat tikam well known as lopaktike

hok ni pun sedak weh... nasi tupe (nasi tumpang) tatau la dimana dia menumpang. rasa dia, takleh nak cerita dengan perkataan, anda mesti mencubanya!




dan last yang aku dah cukup lama dah teringat dan teringin.....

rojak kateh!!! di terengganu je aku bulih dapat mende nih, tp kalau ada sesapa bleh buat, huhuhu..... soooorga!


9 Comments:

At 04 September, 2009 , Blogger dba4624 said...

so lg demo lupa letak gamba..kue tahi itik !

 
At 04 September, 2009 , Blogger MATA GEMBIRA said...

adanz,nekbat saya pnh rasa..rupa lbh kurg baulu kan??pastu rendam ngn ayaq gula yang dicampur bunga cengkih...kan?kan??

 
At 04 September, 2009 , Blogger adanz said...

hehehehe macemano adik da tau selero ambo nih? mushkil neh...

 
At 04 September, 2009 , Blogger adanz said...

mata kuyu opss mata gumbira,
ye betul dan tepat sekali!

 
At 04 September, 2009 , Blogger Nadia Yuna said...

Ya allah. ni sume kueh ape. 1 pon nadia x penah makan kecuali lompat tikam..

 
At 04 September, 2009 , Blogger adanz said...

nadia, ni menu2 tradisional pantai timur, di luar pantai timur, ia sungguh rare

 
At 05 September, 2009 , Blogger Nadia Yuna said...

huhu. nadia x berapa suka manis. nadia suka benda pedas2 =)

 
At 05 September, 2009 , Blogger ishaharom said...

kurangkan gula dalam makanan. makan makanan berkhasiat

 
At 29 September, 2009 , Blogger Rumah Kuning said...

manih2 belako tu wei.... boleh rasa je. hehehe

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home