Sunday, January 31, 2010

Nak Qadha Hajat Pun Terganggu!

Kau orang cuba bayangkan masa kita tengah sedap mengeram meneran, tiba-tiba ada air menitik jatuh atas kepala, nak tambah lagi sadis bila teringat punca air menitis tu datangnya dari bilik air orang atas! huhuhuhu. Time tu juga hilang terus selera nak qadha hajat, segala perut yg memulas pun hilang, dah elok keluar separuh pun boleh masuk balik!

ceritanya aku dah report kat UPP tahun lepas, tapi sampai hari ini takdak apa pun yang depa buat kat sini. dua minggu lepas rasanya titisan air tu dah kering, tapi sehari dua ni ada balik.

kata Ustaz Yasir (jiran aku) dia dah lama mengalaminya... katanya punca air tersebut dari kebocoran bilik air jiran atas rumahnya, dan katanya lagi UPP pernah buat pembaikan, tapi tak menjadi kut. sebab rumahnya pun sampai lampu dalam bilik air tu pun dah terbakar sebab litar pintas.


segala jenis macam kulapok dah tumbuh, orang umah aku kata mushroom pun ada! kalau macam ni la, aku nak ngadu kat sapa lagi?

ibarat kata Karam Walia Singh, rumah terbakar nampak asapnya, hati terbakar siapa yang tahu!